به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان، در این پیام آمده است:

لیالی عظیم الشان قدر که قلب ماه مبارک رمضان لقب گرفته و تقارن آن با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام ،فرصت مغتنمی است که با تعمق و تدبر در سیره آن صدای عدالت انسانی ، بهره گیری از آیات نورانی قرآن وچشمه زلال وحی که برقلب نازنین پیامبر رحمت و رأفت نازل شده است ، در مسیر خودسازی ، ترویج عدالتمحوری و استحکام باورهای دینی گام برداریم .ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع)،گرامیداشت لیالی قدر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان ،روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را گرامی میداریم

تردیدی نیست که جهان امروز جهان ارتباطات لقب دارد ،بشر با شکستن مرزهای ارتباطات بدنبال کشف راهکارهای بهتر زیستن ،نگرش جامع مدار، رفتارهای خلاقانه در سرعت بخشی به توسعه پایدار است . به بیان روشنتر ارتباطات زیر بنای علوم دیگر ومهمترین عامل پیشرفت انسان امروزی  محسوب می گردد .

انتخاب ۱۷می (۲۷اردیبهشت ) به عنوان روز جهانی ارتباطات در حقیقت تاکید بر اهمیت  وجودی وتوسعه روابط عمومی به عنوان حلقه واسط سیستمها با جامعه می باشد . مدیریت شایسته بر ارکان حاکمیتی وجامعه مستلزم داشتن  اطلاعات و آگاهی های متقن، به روز، واقعی و کارآمد است .کسب این اطلاعات در گرو وجود روابط عمومی مقتدر ، توانمند ،مسلح به دانش ارتباطات و مسلط به بهره گیری از ابزار های ارتباطی می باشد . متاسفانه در کشور ما نقش روابط عمومی در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه ، بومی کردن سرمشق های آن، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه، بازآفرینی فرهنگی و حفظ تعلق و پیوستگی کمتر مورد توجه مدیران قرار می گیرد و از این نهاد پویا با نیروهای ارزشمند و فرهیخته تنها به عنوان نهاد تبلیغاتی بهره گیری می شود. درحالیکه بزرگترین سرمایه یک سازمان و سیستم  و حیات آن به داشتن یک ارتباط دوسویه درون و برون سازمانی، انجام تبلیغات، کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد و این ویژگی ها در بطن روابط عمومی ها نهفته است  .

انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان روزجهانی ارتباطات و آرزوی را خدمت همه فعالان عرصه روابط عمومی در نهادهای دولتی ، حاکمیتی و بخش خصوصی تبریک عرض نموده و تلاش خستگی ناپذیر مدیران و کارشناسان روابط عمومی در استان هرمزگان را ارج می نهد . امیدواریم این نهاد ارزشمند و تسهیلگر توسعه  بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری گام برداشته و موفق باشد .