به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی زاده » دردیداری که به درخواست انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان با اعضای این انجمن ترتیب داده شده بود ضمن تبریک روز خبرنگار، یاد و خاطره خبرنگاران شهید به ویژه شهید صارمی و شهید دقت(از خبرنگاران استان هرمزگان) را گرامی داشت و اظهار کرد: عکس شهید دقت در منزل داریم و هر روز به مقام این شهید ادای احترام می کنم.


وی با بیان این که رسانه‌ها باید زبان گویا مردم باشند و درد مردم را تشخیص دهند گفت:رسانه، منبر بلندی است که در اختیار خبرنگاران است و نگاه من به حوزه رسانه به شکل یک منبر بلند و فرصت است.

عبادی‌زاده افزود:خبرنگاران باید افق فکری بلندی داشته باشند و طرز تفکرها سطحی و پوچ نباشد چرا که مطبوعات و رسانه ها می توانند در شکل گیری فرهنگ در بدنه اجتماعی که نرم افزار تمدن سازی محسوب می شود، نقش آفرین باشند.

وی از فکر و اندیشه به عنوان یکی از شاخصه‌های تمدن نام برد و گفت:آماده کردن جامعه برای رسیدن به یک تمدن بزرگ در گرو حرکت اخلاق مدارانه رسانه هاست.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد:اخلاق در جامعه حرف اول را می‌زندو تعریف این کلمه بسیار گسترده است،شما در هرکاری باید اخلاق حرفه‌ای آن فعالیت را در نظر بگیرید من هم سعی می‌کنم در هر نماز جمعه به موضوع اخلاق و تمدن بپردازم و مردم را با تعاریف گسترده این دو واژه و کاربرد آن آشنا کنم.

عبادی زاده از فعالیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر خبرنگار در قالب ۹۰ رسانه در هرمزگان به عنوان افتخاری مهم و سرمایه بزرگ نام برد و بیان کرد: حضور حداکثری بانوان و جوانان تحصیلکرده در حوزه رسانه هرمزگان، یک ظرفیت است.
امام جمعه بندرعبای اظهار داشت:نباید به مسائلی مانند بومی و غیربومی و یا اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب دامن زد و مردم را به این جبهه‌گرایی حساس کرد.همه‌ی کسانی که در هرمزگان ساکن هستند و شهروند این استان شده‌اند بومی محسوب می‌شوند و برای من شایسته‌سالاری معنا دارد.