به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان، سرهنگ رضا سبزواری صبح پنجشنبه در دیدار با اعضای هیئت مدیر و موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با اشاره به رسالت رسانه ها گفت: مهمترین هدف اطلاعرسانی خدمت به مردم است.ضمن اینکه پلیس هم باید جامعه محور باشد درکنار مردم و برای خدمت به مردم تلاش کند. در حقیقت به گونه ای باید عمل کنیم که مردم احساس فاصله با نیروی انتظامی نکنند. برای تحقق این هدف مسیری جز آموزش متصور نیستم.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی هرمزگان افزود: برنامه من نزدیکی بارسانه هاست اگر چنین اتفاقی افتد بزرگترین سرمایه یعنی مردم را در کنار خود داریم، حضور در بین مردم، دریافت نظرات مردمی، دیدار با خانواده معظم شاهد را به جد دنبال می کنیم.

سبزواری بر ضرورت ارتباط و تعامل با رسانه ها تاکید کرد و یاد آور شد: رسانه ها بازوی توانمند پلیس هستند و باید از این ظرفیت استفاده شود. شاید زمانی برای اجرای برنامه های بلند مدت در حوزه های امنیت جامعه نباشد.لذا باید با تدبیر فعالیت های پیشگیرانه را دنبال کنیم.

وی تقویت بنیه معنوی جوانان را مهم برشمرد و گفت: معرفی سیره شهدا دینی است که بر گردن ما و رسانه هاست مطالعه زندگی آنان ما را مصمم تر می کند. این اقدام به تقویت بنیه معنوی جوانان می انجامد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی هرمزگان بر تشکیل کارگروه با نام شهید والامقام نیروی انتظامی، نشست با فعالان رسانه، استفاده از ظرفیت خبرنگاران در حوزه های مختلف و نشست های تخصصی در بخش های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و بهره گیری از تجارب اهالی رسانه تاکید کرد.

در این دیدار حسین روحی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با تبریک هفته نیروی انتظامی، گزارشی از عملکرد این تشکل صنفی در حوزه اطلاع رسانی ارائه کرد و گفت: این تشکل از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد و امروز بعد از سه سال فعالیت به عنوان تشکلی مهم در استان مطرح است.

دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان بر ضرورت اعتماد سازی بیشتر مردم و پلیس تاکید کرد و افزود: نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت جامعه بر کسی پوشیده نیست و مردم قدردان جانفشانی فرزندان خود در این نیرو هستند. البته هرچه ارتباطات پلیس و مردم بیشتر باشد به عبارتی نیروی انتظامی مردمی تر شود، امنیت و آرامش عمومی بیشتری حاکم می شود.

رضا زرگر عضو هیئت موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان با قدردانی از تلاشهای نیروهای انتظامی گفت: متاسفانه تاکنون آنگونه که باید از ظرفیت رسانه ها در حوزه های مختلف استفاده نشده است. رسانه ها دارای ظرفیت عظیمی هستند که می توانند در بخش های اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی نقش آفرین باشند.

مدیر خبرگزاری مهر در هرمزگان در ادامه به تضادهایی که در جامعه وجود دارد اشاره کرد و افزود: شرایط اقتصادی مردم به گونه ای پیش می رود که تنگناها و مشکلات آنها را مستاصل کرده است. در حوزه قاچاق کالا به عوارضات و آسیب هایی که بر اقتصاد وارد می کند می شود اما به آن بخشی که چرا بعضی به این بخش ورود می کنند پرداخته نمی شود. رسانه ها رکن جامعه محسوب می شوند لذا می طلبد بیشتر از فعالان رسانه در قالب مشاوره بهره گرفته شود.

غلامعباس شمس الدینی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با گرامیداشت یاد شهدای نیروی انتظامی و شهدای مرزبانی که جان خود را فدای امنیت و کشور نمودند، گفت: همه معتقدیم نیروی انتظامی یک ضرورت اجتماعی، امنیت و آرامش محصول ایثار نیروهای خدومی است که بی وقفه تلاش می کنند. سنگرداران بیدار، مدافعان امنیت همان سبز پوشانی هستند که سپید نام و نیک نام در جامعه لقب گرفته اند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با اشاره به شیوع کرونا و مشکلاتی که بخش رسانه با آن دست پنجه نرم می کنند افزود: تا بهمن ۱۳۹۸ بیش از ۳۵۰ نفر در رسانه های دارای مجوز فعال بودند اما شیوع کرونا و رکود اقتصادی حاکم بر جامعه موجب تعدیل نیروهای فعال در رسانه های مکتوب و برخط و الکترونیک شده است. باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که آنها هم دیده شوند. از سوی دیگر متاسفانه ظرفیت و توانمندی فعالان رسانه نادیده گرفته می شود و باید زمینه بهره گیری مناسب از این ظرفیت فراهم شود. وی تشکیل کارگروهی تحت عنوان صیانت از امنیت جامعه با عضویت خبرگان عرصه رسانه و کارشناسان انتظامی و اجتماعی شد.

در این دیدار نماینده انجمن صنفی روزنامه نگاران استان، تندیس سپاس از تلاش مدافعان امنیت جامعه را به رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی هرمزگان اهدا کرد.