انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با انتشار پیامی ۲۷اردیبهشت روزجهانی ارتباطات و روابط عمومی راگرامی داشت و فعالان این حوزه در بخش های دولتی ، خصوصی،تعاونی  و نهادها را به عنوان طلایه داران شفافیت و آگاهی بخشی معرفی کرد . در این پیام آمده است :

همانگونه که انسانها ناگزیر از ارتباط هستند طبعا هر سیستمی هم برای بقا ، دوام و ماندگاری راهی جز بهره گیری از مسیرهای ارتباط با جامعه ندارد . بدون شک موفقیت و ناکامی هر سازمان و دستگاهی بسته به کارایی و ناکارآمدی روابط عمومی در آن مجموعه است . البته نقش مدیران و تصمیم سازان در استفاده از نیروهای خلاق و توانمند ، تقویت امکانات سخت افزاری ، بسط حوزه اختیار فعالان روابط عمومی غیر قابل انکار می باشد . رشد و بالندگی حوزه ارتباطات کشورمدیون و مرهون مجاهدتهای ایثارگرانه اهالی روابط عمومی است که با همه محدودیتها و شرایط سخت ، نقش محوری خود را هم در بعد درون سازمانی و هم در بخش برون سازی ایفا کرده اند . اغراق نیست اگر بیان شود که روابط عمومی در هر سیستمی چشمه زلال اطلاعات و ارتباطات است . در شرایطی که جامعه با تحریمهای سخت و کینه توزانه روبروست ، درحالی که مردم عزیز در تنگناهای شدید اقتصادی و معیشتی قرار دارند ، مادام که بحران عظیم کرونا شوک جهانی ایجاد کرده است ، فعالان حوزه روابط عمومی روایتگر امید ، خدمت ، کارآمدی ، صداقت و آرامش هم در درون سیستم و هم در جامعه هستند .

انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان به نمایندگی از جمع کثیر اهالی رسانه استان  قدردان تلاشهای مدیران ، کارشناسان و فعالان حوزه ارتباطات هستند . و با گرامیداشت  روزجهانی ارتباطات و روابط عمومی ،تعامل سازنده روابط عمومی و رسانه را تحسین نموده و بر استمرار این تعاملات تاکید می نماید . البته موکدا از مدیران سازمانها ، نهادها ، صنوف می خواهد نسبت به تقویت این حوزه به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر توجه ویژه داشته باشند .