فاطمه رکن الدینی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته به محض اطلاع از این موضوع با خبرنگار و همچنین رییس شورای شهر تلفنی گفت و گو شد و  سه تن از اعضای هیات مدیره انجمن روزنامه نگاران هرمزگان در دفتر رییس شورای شهر، برای آگاهی از اصل ماجرا و بررسی موضوع حاضر شدند و با تعدادی ازخبرنگاران حاضر در آن نشست نیز گفت و گو کردند تا حقی از خبرنگار ضایع نشود.

وی با بیان اینکه نشستی مشترک با خبرنگار و رییس شورا برگزار و طبق قانون این رخداد بررسی خواهد شد، اضافه کرد: هیچ نهاد دولتی و ارگانی حق اخراج خبرنگارانی که دارای مجوزاز وزارت ارشاد اسلامی هستند را از جلسات علنی و رسمی اعلام شده ندارند.

وی با بیان اینکه این گونه رفتارها با خبرنگاران واقعی و دارای مجوز قانونی خلاف عرف و قانون است ادامه داد: ملاک واکنش صنف، قانون است تا به جایگاه خبرنگاران و حتی اشخاص و مسوولان خدشه وارد نشود.

رکن الدینی بیان کرد: رییس شورای شهر در این نشست توضیحاتی ارایه کرده که باید طبق قانون در جلسه ای مشترک بررسی و پیگیری شود.

وی گفت: رییس شورای شهر ادعا دارد که مخالف حضورخبرنگاران در جلسه علنی نبوده اما بنا به قوانین و مصوبات شورا که وجود دارد امکان پخش زنده وجود نداشته است.

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران خواستار برخورد مناسب با خبرنگاران، شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق فعالیتها شد و تصریح کرد: مسوولان در هرجایگاهی باید سعه صدر داشته باشند و نسبت به این گونه رفتارها تغییر رویه دهند.

رکن الدینی افزود: در صورت هرگونه رفتار خلاف قانون و عرف، این انجمن از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و واکنش ها و دفاع لازم را از اعضا خود انجام خواهد داد.

وی گفت : انجمن صنفی روزنامه نگاران هر چند در مقابل اعضای خود موظف به دفاع است اما در مقابل سایر خبرنگاران هم خود را مسوول می داند و حمایت های لازم را دارد.

به گفته وی نتیجه بررسی این موضوع با برگزاری جلسه به اطلاع خبرنگاران و اهالی رسانه خواهد رسید.

قابل ذکر است رییس شورای شهر بندرعباس در نشست روز یکشنبه این نهادِ مردمی اجازه فیلمبرداری و پخش مستقیم مشروح نشست علنی شورا را نداد و یک خبرنگار را به همین دلیل از جلسه اخراج کرد.

این در حالیست که در بسیاری از شهرها و کلان شهرهای ایران، شوراها خود اقدام به پخش مستقیم جلسات می کنند.

جلسات علنی مجلس شورای اسلامی نیز به صورت مستقیم از شبکه های رادیویی سراسری پخش می شود.

اکثریت اعضای شورای شهر بندرعباس که در ایام تبلیغات انتخاباتی، معتقد به مواجهه مستقیم با مردم بوده و شعار شفاف سازی می دادند، ماه گذشته، به اتفاق آرا به پیشنهاد پخش مستقیم جلسات شورا از اینستاگرام این نهاد، رای مخالف داد.

  • منبع خبر : خبر هرمزگان