به گزارش روابط‌عمومی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان،دکتر ابتسام رضوی دینانی محقق و نویسنده حوزه رسانه در اولین روز برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری بحران با اعلام این مطلب گفت : در همه جوامع ، حتی کشورهای مدعی دموکراسی در انعکاس اخبار و گزارش‌ها ،محدودیت وجو دارد ، این تلقی که خط قرمزی درانتشار خبر و گزارش وجود ندارد ، تلقی نادرستی است .

استاد علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از برگزار کنندگان این دوره افزود : روزنامه نگاری بحران در حقیقت یک حوزه تخصصی است که جای آن در مراکز علمی و دانشگاهی خالی است . این ضرورتی است که نه تنها باید اهالی رسانه از آن بهره گیرند بلکه حتی به مردم نیز باید آموزش داده شود .

رضوی دینانی با اشاره به اینکه خاورمیانه بهشت روزنامه نگاری بحران است و ایران در مرکز آن قرار دارد اظهار کرد : داعش ، جنگ اول و دوم خلیج فارس ، جنگ‌هایی در سوریه ،عراق و یمن اتفاقاتی که افتاده ، خاورمیانه را به عنوان بحرانی ترین منطقه جهان معرفی کرده است.

نویسنده کتاب قدرت رسانه با اشاره به سرفصل های خبرنگاری بحران گفت : در این دوره کلیاتی در خصوص بحران ، انواع آن بر حسب موضوع ونحوه وقوع ، ارتباطات بحران ،  اثر رسانه در مدیریت بحران ، ویژگی خبرنگاران بحران و اصول مورد توجه روزنامه نگاری بحران و کارعملی ویژه شرکت کنندگان ارائه شد .

وی در پایان با تاکید بر اینکه روزنامه نگاری  بحران به عنوان خلا در اکثر استان‌ها وجود دارد و باید با توجه به شرایط کشور ، در دانشگاه‌ها رشته روزنامه نگاری بحران ایجاد شود .