به گزارش روابط‌عمومی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان،غلامعباس شمس الدینی در جمع شرکت کنندگان دوره آموزشی گفت : با همکاری معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان ، دوره آموزشی  خبرنگاری بحران و خبر نویسی آنلاین  از امروز آغاز که در اولین روز  بیش از ۸۵نفراز اصحاب رسانه و روابط عمومی  در سالن اجتماعات اداره کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان شرکت داشتند و مدرسی این دوره  راخانم دکتر ابتسام رضوی دینانی مدیرگروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی و محقق و نویسنده حوزه رسانه برعهده دارد .

عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان در ادامه با اشاره به ضرورت برگزاری این دوره افزود : طبعا هرمزگان در سنوات گذشته شاهد بحرانهای طبیعی از جمله سیل ، زلزله ، هجوم ملخ ها ، طوفان دریایی بوده است در حالیکه اهالی رسانه و روابط عمومی این دوره ضروری را سپری نکرده بودند . از طرفی با گستردگی شبکه ها و رسانه های مجازی خبر نویسی آنلاین برای رسانه و روابط عمومی بسیار مهم است .

انجمن صنفی روزنامه نگاران استان با درک این خلا، بر اساس اساسنامه اقدام به برگزاری این دوره با سرفصل های مشخص نمود .

غلامعباس شمس الدینی با اشاره به عملکرد انجمن صنفی روزنامه نگاران استان گفت : این تشکل از نیمه دوم سال ۱۳۹۶فعالیت خود را با ۷۰عضو آغاز نمود که در این مدت به ۱۱۰نفر رسیده و بیش از ۲۰پرونده و درخواست عضویت در دست بررسی است.

برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در حوزه بنادر و دریانوردی ، اخلاق رسانه ،دوره مقدماتی خبرو گزارش نویسی ،تورهای سیاحتی ، مراسمات تجلیل از خبرنگاران و گرامیداشت هفته خبرنگار ، صدور کارت شناسایی اعضا بخشی از برنامه های اجرا شده این تشکل است .

وی در پایان با قدردانی از هیات مدیره ،هیئت موسس ، اداره کل نوسازی مدارس وکسانی که در برگزاری این دوره حمایت کردند گفت : برگزاری این دوره آغاز پروسه تخصصی کردن فعالیت خبرنگاران خواهد بود و در دوره های آتی با همین رویکرد اقدام صورت می گیرد .