به گزارش روابط عمومی دانشگاه  جامع علمی کاربردی استان هرمزگان، مرحله پایانی دوره آموزشی اصول خبرنویسی وگزارش نویسی با شرکت کارشناسان روابط عمومی و کارشناسان حراست مراکز آموزش علمی کاربردی استان هرمزگان،در سالن مرکزآموزش علمی کاربردی بهزیستی و تأمین اجتماعی بندر عباس برگزار شد .

غلامعباس شمس الدینی سردبیر نشریات سفیر جنوب و نگین بندر و مدرس دوره با اشاره به اهمیت کار روابط عمومی گفت: روابط عمومیها پیشقراول حرکت سازمانها هستند .پس باید بتوانند با کسب دانش و مهارت به وظایف خود به نحو مطلوب عمل نمایند .

 سردبیر نشریات سفیر جنوب و نگین بندر با اشاره به دوره های برگزار شده افزود: این دوره ها از نیمه دوم سال ۱۳۹۶آغازشد و رابطین خبری با اصول خبرنویسی، گزارش نویسی اداری و خبری آشنا شدند که آخرین مرحله آن در بخش تئوری و کارگاهی برگزار گردید. شمس الدینی در ادامه اظهار داشت: با توجه به ثبات کاری و تأکید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مبنی بر عدم تغییر رابطین، برگزاری این دوره ها فایده بخش بوده است .البته باید از فاطمه رکن الدینی رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران که در دو مرحله آموزشی با دانشگاه همکاری داشت، تشکر و قدردانی نمود .

بازدید شرکت کنندگان دوره آموزشی از خبرگزاری ایرنا و ایسنا

در پایان دوره آموزشی، شرکت کنندگان با حضور در خبرگزاری ایرنا در جریان فعالیت خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری قرار گرفتند .

محمد جهانگیریان مدیر خبرگزاری ایرنا هرمزگان در این بازدید با اشاره به تاریخچه آن گفت: خبرگزاری ایرنا در سال ۱۳۱۳ تأسیس شد و فلذا به عنوان بنگاه خبری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران است. پیش از انقلاب ۱۳۵۷، نام آن خبرگزاری پارس بود. مدیر خبرگزاری ایرنا افزود: ایرنا، خبرگزاری رسمی و ریشه دارترین نهاد حرفه‌ای گردآوری و انتشار خبر در ایران است. این سازمان بر شالوده چند دهه فعالیت خبری و رسانه‌ای بنا شده و از نظر سابقه و ویژگی‌های حرفه‌ای، هیچ بنگاه خبری در ایران قابل همسنجی با آن نیست..وی سپس به اهداف و مأموریتهای این خبرگزاری اشاره کرد و به سئوالات شرکت کنندگان در خصوص چگونگی تنظیم و دریافت اخبار و نحوه تعامل مراکز با این خبرگزاری پاسخ گفت.

کارشناسان حراست و رابطین خبری مراکز علمی کاربردی استان سپس با حضور در خبرگزاری ایسنا با فعالیت کارکنان این خبرگزاری آشنا شدند.

محمد دلپسند مدیر خبرگزاری ایسنا منطقه خلیج‌فارس گفت: ایسنا در سال ۱۳۷۸ تأسیس شد و به عنوان خبرگزاری دانشجویی خود را مطرح کرد. ایسنا نخستین خبرگزاری غیررسمی ایران است و نخستین خبرگزاری ایران است که در سال ۱۳۷۹ به صورت رایگان بر روی اینترنت قرار گرفت و دسترسی به اخبار آن برای همه مخاطبان آزاد شد.

دلپسند با اشاره به رویکرد این خبرگزاری افزود: ما آماده دریافت اخبار و اطلاعات ارسالی رابطین خبری هستیم .و خود را مکلف می دانیم که اخبار و اطلاعات مربوط به مراکز علمی و داتشگاهی را منتشر نماییم . و امیدواریم این بازدید بتواند مسیر را هموارتر نماید.

  • منبع خبر : روابط عمومی دانشگاه  جامع علمی کاربردی استان هرمزگان