به گزارش ایسنا، ‌فاطمه رکن الدینی در بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان از‌ ایسنا، افزود: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان نهادی کاملا صنفی و غیرسیاسی است و اگر به ترکیب اعضا هم که نگاهی بیاندازیم، متوجه می شویم که افراد سلیقه های متفاوتی دارند و امیدواریم بتوانیم از این تنوع برای قدرتمند تر شدن این نهاد استفاده کنیم.

وی بیان کرد: کارهای اصلی در کمیته‌های پیشنهادی انجام خواهد شد و می توان این گونه گفت که تمام اعضا در نقش هیات مدیره ایفای نقش می کنند.

رکن الدینی اظهار کرد: روزنامه نگاران اعم از نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان، گرافیست ها، طراحان، کاریکاتوریست‌ها، مترجمان، استادان عضو هیات های تحریریه و اعضای تحریریه رسانه‌ها می‌توانند با مراجعه به دفتر انجمن نسبت به عضویت اقدام کنند.

رئیس هیات مدیره‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان با بیان اینکه خبرگزاری ها از عضویت در خانه مطبوعات بازماندند، امیدواریم بتوانیم آن ها را در انجمن صنفی به عضویت در بیاوریم، خاطرنشان کرد: در نظر داریم کمیته ویژه خبرگزاری‌ها تشکیل تا این قشر از اعضای رسانه بتوانند در این قالب مشکلات خود را بررسی و در مسیر رشد خود در استان هرمزگان گام بردارند.

وی با اشاره به برنامه های انجمن صنفی روزنامه نگاران استان در دهه فجر سالجاری، اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدا و مبارزین قبل از انقلاب رسانه، به رشته تحریر درآوردن دستاوردهای انقلاب اسلامی، دیدار با پیشکسوتان عرصه رسانه، حضور در مانور دریایی، بازدید از اردوهای جهادی و مشارکت در عرصه خدمات رسانی به مناطق محروم، برگزاری اردوهای تفریحی ویژه اصحاب رسانه و اقدامات رفاهی در جهت ایجاد زیرساخت‌ها همچون ساخت مسکن ویژه اعضای انجمن صنفی را در دستور کار داریم.

در ادامه عضو هیات مدیره و خزانه دار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان این تشکل صنفی را تشکلی مستقل از دولت خواند و گفت: مزیت ما این است که تابع منشوری هستیم که خودمان آن را تهیه کرده‌ایم و این اساسنامه‌ای است که به تصویب همه ی اعضا رسیده است.

غلامعباس شمس الدینی مشروعیت انجمن صنفی را وابسته با اعضای آن دانست و افزود: به اتکای حمایت‌ها و پشتیبانی اعضا پیش می‌رویم و توقع داریم افراد نیز خود وارد گود شوند.

وی ضمن اشاره به هشت کمیته‌ای که برای پیگیری امور پیش بینی شده است، اظهار کرد: حضور افراد در این کمیته‌ها سبب قرار گرفتن امور در مسیر درست خود می‌شود و اگر کمیته‌ی دیگری هم مد نظر همکارا نبود می‌توانیم آن را ایجاد کنیم.

شمس الدینی اضافه کرد: تبلیغ انجمن به معنای قدرت گرفتن تمام اعضای انجمن است و ما با سلیقه‌های مختلف به دنبال هدف مشترکی به نام ارتقا جایگاه خبرنگاران استان هستیم.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان تصریح کرد: بقا، تداوم هیات، اقتدار و عظمت این انجمن در گرو انسجام و همدلی تمام اعضا است.

وی در پایان با بیان اینکه ایسنا به وسیله دانشجو بودن و صحت و دقت در عرصه اطلاع رسانی همواره پرمخاطب ترین خبرگزاری کشور بوده است، عنوان کرد: ایسنا طی سالیان اخیر توانسته به خوبی در استان هرمزگان فعالیت کرده و در عرصه اطلاع رسانی حضور چشمگیری داشته باشد.

در ادامه نایب رئیس و عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان آغاز به کار این نهاد صنفی را به فال نیک گرفت و گفت: اقدامات ما اقدامات تقابلی نخواهد بود و تنها به دلیل کمبودهایی که احساس می شد این نهاد را تاسیس کردیم.

عبدالعلی پوراشرف خواستار فعالیت اعضا در کمیته‌های مرتبط با ظرفیت‌هایشان شد و افزود: نباید منتظر بنشینیم که کسی کاری برای ما انجام دهد و هر کدام از ما می‌توانیم در پیشبرد امور همکاری داشته باشیم.

وی بیان کرد: از تمام ظرفیت ها برای استیفای حقوق صنفی استفاده خواهیم کرد و امیدواریم به زودی شاهد ثمرات ملموس این حرکت باشیم.

پوراشرف از انتخاب خبرنگار ماه خبر داد و گفت: در هر ماه از این پس یک خبرنگارفعال عضو انجمن در هرمزگان معرفی خواهد شد.

وی در پایان به ضرورت ارائه آموزش اصحاب رسانه استان هرمزگان، اضافه کرد: ایسنا همواره طی این سال‌ها از نیروهای نوپا و جوانی بهره برده و راز موفقیتش در نوع نگاهش به مسائل مختلف در جامعه است.

همچنین در ادامه معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هرمزگان با بیان اینکه دانشجو محوری و جوانی نیروهای‌ ایسنا باعث شده تا این خبرگزاری بتواند جایگاه شاخصی در بین رسانه‌ها کشور داشته باشد، افزود: در تلاشیم در مسیری حرکت کنیم که الگو رسانه‌ای حقیقت جو و حقیقت گو باشیم.

محمد دلپسند تصریح کرد: ایسنا متعلق به‌نظام جمهوری اسلامی ایران است و از این نظام که حاصل خون هزاران شهید است، دفاع و حمایت می‌کند و براین عقیده هستیم همه ارکان نظام و   قوای سه‌گانه  تحت رهبری واحد، هدف واحدی را دنبال می‌کنند فعالیت آن‌ها  و اطلاع‌رسانی اقدامات آن‌ها برای ایسنا یکسان است.

وی اظهار کرد: پرورش نیروی انسانی رسانه ای افتخار ایسناست و به خود می بالیم که نیروی انسانی دانشجویی در این خبرگزاری به بالندگی می‌رسد؛  افتخار ایسنا جذب دانشجو است و در‌ آن  باید بر روی دانشجویان گشوده بماند.

این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه کارهای تشکیلاتی و صنفی در رسانه پشتکار  و توان مضاعفی می طلبد، عنوان کرد: باید صنفی را ایجاد کرد که تمامی سلایق و طیف ها در آن جای بگیرد اما متأسفانه این امر در استان هرمزگان بنا به دلایلی محقق نشده است.

وی ادامه داد: باید هم خانه مطبوعات و هم انجمن صنفی روزنامه نگاران منجر به حرکت و برکتی برای اهالی رسانه باشد.

دلپسند با بیان اینکه همانطور که با خانه مطبوعات استان در سایه تعامل و همکاری حرکت کرده با انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز همکاری خواهیم کرد، عنوان کرد: خبرگزاری ایسنا تمامی توان خود را برای ارتقا فضای رسانه ای و مطبوعات در استان هرمزگان به کار خواهد بست.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هرمزگان در پایان با تقدیر از ترکیب هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان، گفت: در بحث آموزش و برگزاری کلاس‌ها با توجه به ضرورت و نیازهای ارائه شده از سوی این انجمن، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام می کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا