در متن این پیام آمده است:

خجسته سالروز میلاد باسعادت عطای خداوند،الگوی بی بدیل زنان جهان،عصاره تمام خوبی ها، ام ابیها،دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س) و ایام بزرگداشت مقام والای زن و مادررا تبریک عرض می نماییم.
به یقین زن گوهر گرانبهای هستی،پایگاه مهرورزی ،نماد صفا، عطوفت و مهربانی است . زن جلـــــــوه زیبایی بی حــد خالق و گوشه ای از هـــنر آفریــــنش است . حضور تأثیر گذار زنان در عرصه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی با اتکاء به ویژگی هایی نظیر تخصص ، تعهد ،سخت کوشی ،عفاف و ازخودگذشتگی عامل بسیار مهمی در تحقق توسعه و پیشرفت جامعه به شمار می آید.

زنان علاوه بر نقش مادری ،کانون استحکام بنای خانواده ،ستون هدایت و سعادت فرزندان و طلایه دار جامعه سالم هستند .زنان تبلور آرامش ، آیینه تمام نمای مهر هستند . زن در خانواده، مرکز اصلی مهر است که می‌تواند از دامنش افرادی ارزشمند با همه ویژگی های اخلاقی را تحویل دهد و جامعه را با ارزش‌های والای انسانی مأنوس نماید در حقیقت نقش زنان حساس ترین و ماندگار ترین نقش در رسیدن انسان ها به سعادت و موفقیت است.و بی تردید انتخاب میلاد حضرت فاطمه(س) به عنوان روز زن، یاد آوری و بازخوانی نقش برجسته زنان در جامعه است .انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان میلاد میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم اخلاق و قله رفیع فضائل ، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را محضر بانوان سرزمین پر مهر ایران به ویژه بانوان فعال در عرصه رسانه ،علی الخصوص همکاران بانوی عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان و خانواده های محترم تبریک عرض نموده، سلامت و دوام توفیق شان را از پیشگاه خداوند سبحان آرزو می نماییم.

انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان