دوسالی بود که کرونا سدی برای برگزاری مراسم تجلیل از  فعالان رسانه ای عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان شده بود . امسال هم سامانه بارشی مونسون  اجازه نداد همکاران گرامی شهرستانها به ویژه قشم ، هرمز و خمیر به جمع حاضران اضافه شوند هرچند نامشان و یادشان در لحظه لحظه برنامه تکرار می شد نیمه های اردیبهشت بود که هیئت مدیره در نشستی برگزاری این مراسم را مصوب کرد . مهمترین دغدغه بازهم همان سد کرونا بود که متاسفانه در این مراسم جمعی از همکاران صرفا بواسطه حفظ سلامتی دیگران بدلیل تشکیک در وضعیت ابتلا به این بیماری حضور نیافتند اما سایر همکاران با همدلی و همراهی برای سلامتی شان دعا کردند . مطابق تقویم هفده مرداد با دهه اول محرم (عاشورا)مصادف می شد .تصمیم برآن شد که هفته اول مرداد ۱۴۰۱این مراسم با همت جمعی برگزار گردد. عبدالعلی پور اشرف ، حسین روحی ، غلامعباس شمس الدینی ، شهین صادقی و جمیله دبیری نیا به عنوان اعضای هیئت مدیره ،دبیر و بازرسان تشکل برای تحقق این هدف حرکت خود را آغاز کردند .۶جلسه و بحث های بسیار طولانی نشان دهنده عزم شان بود .

آغاز برنامه با مجری هنرمند

سالن پذیرایی شایگان بندرعباس ۵مرداد ۱۴۰۱میزبان اعضای این تشکل صنفی بود . محمد آرامباش مجری هنرمند و خبرنگار شهرستان قشم برنامه را پس از پخش اذان و اقامه نماز آغاز کرد . صدای گیرا و تسلط بر اجرا از ویژگیهای او بود . حرفهایش بوی صداقت می داد ویژگیی که فعالان رسانه دارند . صریح ، پر انرژی و با احساس حرف زد بدون اینکه در کلماتش نقصانی باشد .عبدالعلی پور اشرف بعنوان نماینده انجمن به دعوت مجری روی صحنه رفت و ضمن قدردانی از همراهی و همدلی اعضا گفت : خوشحالیم که بعد از وقفه دوساله بازهم گردهم آمده ایم تا به عنوان تشکلی همدل برای پیشرفت و توسعه استان گام برداریم . نماینده انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان گزارشی از روند برگزاری برنامه ارائه کرد و افزود : این مراسم با همت اعضا برگزار و وامدار هیچ سازمان و دستگاهی نیستیم .لذا برای توسعه استان منصفانه می نویسیم ، نقد می کنیم و همچنان در مسیر خواست مردم گا م بر خواهیم داشت .اما بر تعامل و اخلاق در تولید خبر ، گزارش ، تحلیل و گفتگو تاکید داریم .پور اشرف ویژگی مراسمات این تشکل را برشمرد و تصریح کرد : این مراسم برای خبرنگاران است .و به آنها تعلق دارد لذا در مراحل مختلف از نظر اعضا استفاده کردیم و این برنامه محصول تلاش جمعی است .

نکوداشت درگذشتگان 

سخت ترین قسمت برنامه سخن گفتن از کسانی است که دیگر در میان اصحاب رسانه نیستند . این رسم معمول تشکل صنفی است که قبل از هر اقدامی یاد خبرنگاران آسمانی را گرامی دارد . لذا در این مراسم با گرامیداشت یاد پیشگامان عرصه رسانه استان حاج قاسم کرمی ، ایوب دبیری نژاد  از تلاشهای مجاهدانه  زنده یاد منصور نعیمی ، سیدعلی علوی ، حسن آتش زبان ، علی حکیمی ،سعید دانشور (خبرنگاران و عکاسان فقید )تجلیل به عمل آمد  . عزیزانی که در این دوساله اخیر ناگهان آسمانی شدند و نبودنشان به باور نمی گنجد .فروردین ۱۳۹۹جوان خوش اخلاق سعید دانشور عکاس خبرگزاری میزان در مرکز استان هرمزگان با جهان وداع کرد ، تابستان۱۳۹۹علی حکیمی خبرنگا رپیشکسوت بندرلنگه آسمانی شد .  منصور نعیمی هنرمندو پیشکسوت  رسانه ای هرمزگان در اردیبهشت ۱۴۰۰در سن ۷۱ سالگی در بندرعباس دارفانی را وداع گفت.۲۲آبان ۱۴۰۰ در یک روز سیدعلی علوی در۴۴سالگی و حسن آتش زبان در ۶۱سالگی دار فانی را وداع گفته و جاودانه   شدند . در شب مراسم زمزمه ما این شعر نغمه مستشارنظامی بود:

از آسمان خبری تازه‌تر مخابره کن          از آستان  رفیقان خبر مخابره کن

بگو بگو که در آن بی‌کران چه می‌بینی    در آن جهان بدون خزان چه می‌بینی‎

میان این همه غم یک خبر مخابره کن      از آسمان خبری خوب‌تر مخابره کن

تجلیل از خدمات  سی ساله مدیر خبرگزاری ایرنا هرمزگان

هنوز چند روزی از مراسم تکریم خلیل تنیده مدیر سابق خبرگزاری ایرنابا حضور مدیرعامل این رسانهنگذشته بود . اما این مرد بی ادعا در طول دوران خدمت همواره  تلاش  کرد مسیر توسعه استان را با مخابره اخبار امید آفرین هموار نماید .بی ادعا ، قلم فرسایی کرد ، بی شک او در زمره با اخلاق ترین خبرنگاران هرمزگانی است . بی حاشیه ، بی غرض ، بی کینه با دلی سرشار از عشق به مردمش خبرنگار به معنای واقعی بود . انجمن صنفی روزنامه نگاران بر اساس مشی اعضا ء تجلیل از زحمات سی ساله تنیده را به عنوان برنامه مراسم تدارک دید. وقتی روی صحنه رفت بازهم با لبخند گفت : آنچه در توان داشتم بکار گرفتم و خوشحال که در یک شغل پرحاشیه ، بی حاشیه آن را به پایان رسانیدم . مجری برنامه از خلیل تنیده به عنوان خبرنگاری صادق و با معرفت یاد کرد .  و او نیز قدرشناسانه این اقدام را تحسین نمود و آرزو کرد همه در کنار هم ، همدل و همراه در ایفای رسالتی که بر عهده آنان است گام بردارند . به حق تنیده طنین صدای مردم محجوب هرمزگان بود .مردی که سه دهه بی ادعا مجاهدانه در راستای توسعه استان و رفع محرومیت ها نوشت و خبر مخابره کرد . مدیری که انگار رسم مدیریتش رفاقت با کارکنان بود . اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران برای او سلامتی و تندرستی آرزو دارند .

نقد نمی کنم مبادا کام همکارانم تلخ شود

غلامعباس شمس الدینی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و درگذشتگان عرصه رسانه گفت :خبرنگاران نجیب ترین قشر جامعه هستند که قلمشان شرافت آنهاست . حق طلبی ، صدای رسای مردمی که فریادشان بجایی نمی رسد ، صداقت ، صراحت ، ادب و اخلاق ویژگی ماندگار همه فعالان این حوزه به ویژه خبرنگاران هرمزگانی است .

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران  هرمزگان افزود : در دومین دوره فعالیت این تشکل ، با افتخار باید اذعان کنم انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان موفق ترین و مقتدرین تشکل رسانه ای هرمزگان است . این توفیقات و اقتدار مرهون همدلی و همراهی یکایک اعضاست . وی  گردهمایی اعضای این تشکل را روزی بیاد ماندنی و خاطره انگیز خواند و افزود :برگزای این مراسم اوج وحدت و هم افزایی را نشان می دهد . این مراسم نقطه آغاز حرکت به سوی موفقیت است و تردیدی نیست که روزهای روشن تر در انتظار خبرنگاران و فعالان رسانه هرمزگان خواهد بود نمی خواهم با طرح گلایه ها و کم لطفی ها کام همکاران را تلخ کنم . اما سکوت علامت رضا نیست و در زمان مناسب گلایه ها یی را مطرح خواهم کرد که مد نظر اکثریت اهالی رسانه هرمزگان است .

.رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران با اشاره به ترکیب هیئت مدیره اظهار داشت : ترکیب هیئت مدیره که ماحصل رای و نظر اعضاست نشان دهنده اصولی چون احترام به سلایق ، باور به توانمندی اعضا فارغ از جنسیت  و تأکید بر آرای عمومی در اجرای برنامه هاست . .بزرگترین افتخار ما اینست که هیئت مدیره و مجموعه مسئولان این تشکل ، خود را خادم اعضا دانسته و برای موفقیت از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد .

او با اشاره به فعالیتهای انجام شده در این تشکل تصریح کرد : برگزاری چهارمین جشنواره ورزشی خبرنگاران و فعالان رسانه با همراهی اداره کل ورزش و جوانان ، روزنامه صبح ساحل و مشارکت پرشور همکاران در این جشنواره ، برگزاری دوره های آموزشی به همت مسئول کمیته آموزش ، توزیع  ۷مرحله سبد غذایی از آغاز شیوع کووید ۱۹تا کنون بواسطه مشکلاتی که ناشی از این اتفاق دامن رسانه ها را گرفت ،پیگیری ایجاد مجتمع رسانه ای هرمزگان با همت استاندار هرمزگان و همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان ،هماهنگی در جهت برگزاری دو دوره آموزشی آنلاین با سازمان فرهنگی ورزشی استان اصفهان که انشاالله به زودی زمان آن اعلام می شود ،برگزاری نشست های متعدد با مدیران دستگاهها و نهادهای استان به منظور حل مشکلات اهالی رسانه استان ،  تشکیل ۵کمیته ورزش با مسئولیت محمد رئیسی جاسکی ،کمیته  مسکن با مسئولیت کامبیز حسین پور ، کمیته آموزش با مسئولیت عزت معمار باشی ، کمیته رفاه با مسئولیت حسین فریدونی ، کمیته بانوان با مسئولیت خانم اشرف پورباقری و انتصاب مصیب رجایی به عنوان مسئول روابط عمومی از جمله اقدامات انجام شده است .

شمس الدینی در پایان از تلاش هیئت مدیره و بازرسان ، دبیر و مسئولان کمیته های مختلف و مسئول روابط عمومی تشکل قدردانی کرد .

پایان مراسم با اهدای لوح سپاس 

سرهنگ جلالی مسئول بسیج رسانه استان ، خلیل تنیده پیشکسوت رسانه ، عبدالعلی پور اشرف نایب رئیس ، شهین صادقی عضو هیئت مدیره ، حسین روحی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران وعباس رفیعی سردبیر ماراک  در جایگاه حضور یافتند یا با اعلام اسامی فعالان رسانه ای عضو این تشکل از آنان با اهدای لوح سپاس قدردانی شود . در این مراسم علاوه بر تجلیل از اعضا ، از خانواده درگذشتگان رسانه استان ، خبرنگاران و فعالان تلویزیون اینترنتی هروتا هم تجلیل شد .

اجرای برنامه های هنری  و  شعر خوانی در وصف خبرنگار قسمتهای دیگری از مراسم را تشکیل داد . شاید اغراق نباشد اگر تاکید گردد که مراسم روز خبرنگار امسال  بجای برنامه ای رسمی و پراز سخنرانی به برنامه ای کاملا صمیمی که نقش آفرینانش فقط اهالی رسانه بودند تبدیل شد . همین اتفاق در  رضایت شرکت کنندگان بسیار اثر گذار بود