به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان،جمعی از اعضای هیئت مدیره و دبیر انجمن صنفی با حضور در دفتر روزنامه با مدیرمسئول و کارکنان صبح ساحل دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار غلامعباس شمس‌الدینی عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان با گرامیداشت یاد و خاطره در،گذشتگان عرصه رسانه هرمزگان گفت:لقب پدر مطبوعات هرمزگان زیبنده مرحوم کرمی است ،اعتدال در مشی،گفتار ، عمل و قلم او را از دیگزان متمایز ساخته است. ۱۳ساله بودم که صبح‌ساحل را دیدم و افتخاردارم که مشترک یادگار ماندگار حاج قاسم هستم.

عضو هیات مدیره انجمن روزنامه‌نگاران هرمزگان افزود: روزهایی که نشریه‌ای بنام هرمزگان خودنمایی نمی‌کرد صبح‌ساحل کرمی زینت افزای پیشخوان مطبوعات بود.شرایط انتشار روزنامه‌ای با کیفیت مانند صبح ساحل در دهه ۶۰ واقعا سخت و طاقت فرسا بود که تنها از عهده‌ی دانش آموخته دانشکده بیمه دانشگاه تهران برمی‌آمد.
وی به مسئولیت‌های مرحوم قاسم کرمی اشاره کرد و گفت:حاج قاسم کرمی متولد ۱۳۳۰ در جوار مسجد کوفه بندرعباس بود.که همکلاسی هایش در آموزشگاه های مشیردوانی و ابن‌سینا هم از او به نیکی یاد می‌کنند.در مسئولیت‌هایش هم مردمداری-خصلت نیکو و اعتدال موج می‌زد.موسس اتوبوسرانی،کارشناس بازرگانی وزارت بازرگانی،فرمانداری رودان و بندرعباس،شهرداری بندرعباس،رییس مرکز هرمزگان‌شناسی و موسس خانه مطبوعات،صاحب امتیاز صبح‌ساحل و امید ساحل و ماهنامه فرهنگستان جنوب و هر مسئولیتی که بر عهده داشت نام نیک و یاد او را به نیکی گرامی میدارند .


شمس الدینی گفت:خانه‌مطبوعات را هم با رویکرد اعتدال بنا نهاد هرچند بعضی‌ها برای حذف او تیم ساختند و هدفشان را حذف صبح‌ساحل قرار دادند اما هرگز موفق نشدند و کم‌تراهل رسانه‌ای را می‌شناسید که از او به نیکی یاد نکند.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان در ادامه با اشاره به اختلاف سلیقه ها افزود :به عنوان یک رسانه ای عرض می کنم اختلافات از زمانی تبدیل به زخم عفونی شد که زیاده خواهی و منیت وارد آن شد .زمانی که افراط گرایی ورود پیداکرد .فی نفسه تندروی با اعتدال قابل جمع نیست و فراموش نکرده ایم کسانی که در روز انتخابات گفتند کارت های شناسایی که به امضای حاج قاسم رسیده قابل قبول نیست .یادمان نرفته که باند زیاده طلب چگونه حذف کرمی و همکاران و همراهانش را کلید زدند .اما با همه اوصاف من به آینده امیدوار هستم و بزودی خبرهای خوبی از همدلی رسانه های استان را خواهیم شنید .ما برای حل اختلاف هیچ پیش شرطی جز حذف منیت زیاده طلبی نداریم .


حسین روحی دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم کرمی گفت :حاج قاسم کرمی الگوی مناسبی هستند که اهالی رسانه باید بهره گیری کنند .برای گذر از وضع فعلی و رسیدن به ساحل همدلی در رسانه ها دو پیشنهاد مطرح می کنم اول هیچ کس خود را دست بالا تلقی نکند .دوم متولیان دولتی خط کشی را کنار بگذارند .ما زمانی به آینده امیدوار خواهیم شد که غرور ،تکبر و خود بزرگ بینی از این عرصه رخت بر بندد .الهام کرمی یادگار مرحوم حاج قاسم کرمی در این نشست با قدردانی از حضور اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان گفت :این اتفاق نشان دهنده علاقه مندی به وحدت و همدلی است .قطعا باید در جهت همدلی اهالی رسانه تلاش نمود و برای رسیدن به تعامل نقش آفرینی کرد.
مدیر مسئول روزنامه صبح ساحل افزود:جایگاه پیشکسوتان باید حفظ شود و خوشحالم که امروز نام حاج قاسم کرمی ویاد او زنده است و تلاش خواهیم کرد روش و منش او را ادامه دهیم .
محراب رشیدی قائم مقام مدیرمسئول روزنامه صبح ساحل در این نشست گفت :افتخار ما اینست که میراث ماندگار کرمی را حفظ کرده و تلاش می کنیم در جهت رشد و اعتلای آن گام برداریم .
محراب رشیدی نقش پیشکسوتان را در حل اختلافات مهم ارزیابی کرد و افزود :صبح ساحل هرگز در ورطه افراط و تفریط قدم نخواهد گذاشت .امروز شما پیشکسوتان قدم بگذارید و اجازه ندهید این اختلافات ریشه دارتر شود .منافع ما اهالی رسانه در گرو همدلی تامین خواهد شد .
قائم مقام مدیر مسئول روزنامه صبح ساحل با اشاره به دورنمای رسانه های هرمزگان خاطر نشان کرد :من از اهانت به پیشکسوتان در فضای مجازی یا رسانه ای به شدت ناراحت می شوم .چرا باید فضا به سمتی برود که پیشکسوتان رسانه مورد تعرض قرار گیرند . توصیه می کنم حریم رسانه حفظ شود .
شهین صادقی بازرس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان هم در این نشست با گرامیداشت یاد مرحوم کرمی گفت :خوشحالم که الهام کرمی به عنوان بانوی هرمزگانی سکاندار روزنامه صبح ساحل هستند .این اتفاق نشان دهنده توانمندی زنان و دختران این مرزوبوم است .
بازرس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان در ادامه افزود : اختلاف سلیقه تا زمانی که به اصول لطمه نزند ،طبیعی است اما متاسفانه اختلافات اهالی رسانه به گونه ای امتداد یافته که خبرنگاران و فعالان این عرصه متضرر شده اند .منهم معتقدم باید این مسایل حل شود تا با همدلی بیشتر راه پیشرفت هموار گردد.
در این مراسم تندیس ویژه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان و لوح سپاس بانوی کارآفرین رسانه به الهام کرمی اهدا گردید .و در حاشیه از قسمت‌های مختلف روزنامه بازدید شد .