به گزارش روابط‌عمومی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان،عبدالعلی پوراشرف نائب رییس انجمن روزنامه‌نگاران هرمزگان در این جلسه با گرامی‌داشت یاد مرحوم ایوب دبیری‌نژاد گفت:مهم‌ترین شاخصه‌ی مرحوم دبیری‌نژاد پشتکار و پیگیری در جهت پیشرفت رسانه‌های هرمزگان بوده ولی هرگز مسائل حرفه‌ای را با رفاقت‌ها پیوند نمی‌داد.
نائب رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان افزود:در ماه‌های پایانی حیات پرخیر مرحوم دبیری‌نژاد جلسه‌ای پربار توام با تفاهم در دفتر انجمن تشکیل شد که نصایح و مطالبی که مطرح شد نشان می‌داد ایشان بر ایجاد تفاهم و تعامل رسانه‌ها مصر هستند هرچند عجل مهلت نداد و این اتفاق محقق نشد.


پوراشرف با اشاره به خاطراتی از مرحوم دبیری‌نژاد افزود:مرحوم دبیری‌نژاد همواره بر رعایت حریم پیشکسوتان و کمک به رشد جوانان رسانه‌ای تاکید فراوان داشت.
یعقوب دبیری‌نژاد فرزند مرحوم ایوب دبیری‌نژاد با قدردانی از ابتکار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گفت: من از مرحوم پدر خاطراتی دارم که امروز فراروی زندگی من است.خداجویی،تواضع،نظم و پرهیز از غرور خصایصی است که در طول دوران زندگی به آن متعهد بود و ما را به حرکت در مسیر این ویژگی‌ها ملزم می‌کرد.
مدیرمسئول روزنامه دریا در ادامه از وجود اختلاف سلیقه بین رسانه‌ها گلایه کرد و افزود: من به شخصه به دنبال چرایی اختلاف سلیقه‌ها هستم و برای رفع اختلافات هم پیگیری و با بزرگان رسانه صحبت و رایزنی کرده‌ام،متاسفانه امیدی به تعامل و رسیدن به وحدت نظر ندارم.
در این نشست حسین روحی و غلامعباس شمس الدینی هم با بیان مطالبی بر آمادگی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و پیشگامی برای رسیدن به تفاهم و حل اختلافات تاکید کردند.

در این مراسم تندیس ویژه انجمن روزنامه‌نگاران هرمزگان به یعقوب دبیری‌نژاد فرزند مرحوم دبیری‌نژاد اهدا شد.