به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان،در این دیدار رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران با تبریک انتصاب مومنی گفت : مؤمنی در زمره معدود پزشکان متخصصی است که در هرمزگان داوطلبانه ،بهرمندی خبرنگاران و فعالان رسانه از ویزیت رایگان را عملی کرده است ،یا در پاندمی کرونا مجاهدانه صدهها بیمار کرونایی را مستمرا تحت نظر داشته و درب مطب او به روی این بیماران باز بوده است .که عمیقا قدردان تلاش این پزشک خدوم هستیم .

غلامعباس شمس الدینی گفت : خبرنگاران در زمره معدود اقشار جامعه هستند که با خلوص نیت تمام تلاش خود را برای مقابله با جهل، شایعه و انعکاس خدمات نظام با کمترین توقع و چشمداشت بکار گرفته اند اما با گذشت بیش از ۴۰سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان کم توجهی ها نسبت به آنان ادامه دارد .

تامین اجتماعی فلسفه وجودیش تامین رفاه ، آسایش و آرامش جامعه و رفع دغدغه های مردم در درمان است اما متاسفانه شغل خبرنگاری را به عنوان شغل رسمی که بتواند از مزایای بیمه ای بهره گیرد ،نمی پذیرد مگر آنکه در قالب کارگاهی فعالیت داشته باشند . درحالیکه خبرنگاران و عکاسان آزادی داریم که به هیچ رسانه ای تعهد کاری ندارند اما آثارشان در بیشتر رسانه ها انعکاس می یابد .

شمس الدینی با اشاره به لزوم توجه به تامین درمان و بازنشستگی خبرنگاران و فعالان رسانه استان تصریح کرد : نظام و حاکمیت باید این قشر را مورد حمایت قرار دهد چرا که در همه عرصه ها در خط مقدم اطلاعرسانی قرار دارد و نمونه بازر آن نقش پررنگ خبرنگاران در اطلاعرسانی صحیح و بموقع در خصوص پاندمی کرونا بود . لذا پیشنهاد می شود با تشکیل یک کمیته ارزیابی و شناسایی خبرنگاران آنها را زیر مجموعه تشکلات صنفی شان بیمه کرد تا این مشکل عمده مرتفع گردد .

 مدیردرمان اداره کل تامین اجتماعی استان در این نشست با اشاره به اهمیت نقش خبرنگاران گفت : رسانه ها پشتوانه مسئولین هستند که در توسعه بخشهای مختلف از جمله بهداشت و درمان می توانند اثرگذار باشند، به نقش و اهمیت کار خبرنگاران و فعالان رسانه واقفیم و باید تلاش کنیم تا مهمترین دغدغه آنها ایفای رسالتی باشد که برعهده دارند .

غلامعباس مؤمنی ضمن تاکید بر ظرفیت های استان هرمزگان ،افزود : بندرعباس و هرمزگان را دروازه طلایی اقتصاد می دانند لذا باید از این دروازه طلایی سهمی برای رفاه شهروندان اختصاص یابد .

مؤمنی بااشاره به گستردگی جغرافیایی استان تصریح کرد : برخی شهرستانهای استان با مرکز فاصله زیادی دارند لذا باید برای ارائه خدمات درمانی تمهیداتی اندیشیده شود،به همین منظور توسعه درمانگاههای تخصصی در شهرستانهای هرمزگان در دستور کار قرار دارد ،تلاش می کنیم با احداث درمانگاه تخصصی بندرعباس ، زمینه تبدیل بیمارستان خلیج فارس به بیمارستان فوق تخصصی فراهم گردد .

وی کاهش تخت های بیمارستانی تامین اجتماعی را نگران کننده دانست وگفت : در سالهای گذشته تلاش شد تعداد تختهای بیمارستانی از ۹۰تخت به ۲۵۰تخت برسد اما متاسفانه در سال ۱۴۰۰حدود ۱۰۰تخت ریزش داشتیم و برای افزایش آن هزینه های زیادی می طلبد .در حالیکه ایجاد یک تخت بیمارستانی ۶۰میلیارد ریال اعتبار می خواهد . تلاش می کنیم با بهره گیری از همه ظرفیت ها این افزایش محقق گردد .

مؤمنی در پاسخ به موارد و سئوالات مطروحه حاضران در این نشست گفت :برخی انتقادات وارد است و باید اصلاح شود . اما در حوزه تامین تجهیزات پزشکی باید تلاش کرد ،ما در سال گذشته بیش از ۲۰۰میلیارد تومان هزینه آنژیو گرافی پرداخت کردیم در حالیکه اگر با ۲۵میلیارد تومان انژیوگرافی را راه اندازی می کردیم این هزینه های گزاف پرداخت نمی شد . یا از یک سوم ظرفیت بیمارستان خلیج فارس استفاده می شود که باید تلاش کرده از تمام ظرفیت ها بهره گرفت ،معتقدم عمر مسئولیت کوتاه است و باید از آن در جهت خدمت به مردم استفاده شود ، لذا نقد رسانه ها را با جان و دل پذیرا هستم چون رسانه ها دلسوزانه مشکلات را مطرح کرده و هدفی جز ارتقای کیفیت زندگی مردم ندارند .

وی با اشاره به ضرورت توسعه بهداشت و درمان در شهرک های مسکونی از جمله پیامبر اعظم بندرعباس گفت : ۷۷درصد ساکنان شهرک پیامبر اعظم بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند که باید برای ارائه خدمات درمانی به ساکنان تلاش کرد .

مؤمنی در پایان با قدردانی از تلاش خبرنگاران گفت : آماده همکاری با فعالان این عرصه هستیم و در این راستا باید با برگزاری جلسات تخصصی راهکارها را احصا و عملیاتی کرد .

گفتنی است در این دیدار نمایندگان انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان بیمه شدگان و فعالان رسانه ای را بیان کرده و خواستار رفع مشکلات موجود شدند .