به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان، در این پیام آمده است:

ن والقلم وما یسطرون

خبرنگار، شعر ماندن در ورطه نوشتن را می سراید ، حكايت استواری در دنياي كلمات و عامل تابندگي دگرباره انديشه‌هاي انساني را تداعی می کند . قلم، اين مقدس‌ترين عامل سوگند آسماني بار ديگر با دستان توانای خبرنگار به مظهر درخششي تبديل شده كه نماد جاودانگی و ماندگاری را تحریر می کند . در حقیقت هفته خبرنگار، هفته پاسداشت مقام انسان‌های آزاده‌ای است که برای دستیابی به حقیقت ، از هیچ کوششی دریغ نکرده و در این راه تا پای جان ایستاده است.

بی اغراق این قشر شریف سربازان سرافراز میدان مبارزه با شایعه و جهالت هستند .آیینه تمام نمای صداقت که قلم را جز به راستی ،شفافیت ومنافع ملی به حرکت در نمی آورد .با ورود تکنولوژی های جدید ارتباطی ، طلوع عصر ارتباطات نوین ،با هجوم انبوه اطلاعات و بارش سنگین متون و مطالب در رسانه های متنوع امروزی نه تنها جایگاه خبرنگار خدشه دار نشد بلکه جهان بیشتر به مجاهدت و تلاش طلایه داران حقیقت پی برد ،هر چه دکان شایعات شلوغتر شود حقانیت خبرنگاران بیشتر به اثبات می رسد.غمگنانه تر اینکه برخی با دلق خبرنگار در دام قدرت و ثروت می افتند ،بعضی از شکوه نام خبرنگار همیانی برای منفعت طلبی افزون تر می دوزند .اینان فرصت طلبانی هستند که دوام و بقای خود را با سوء استفاده از نام خبرنگار تضمین می کنند .

خبرنگاران با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد و همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید رابر افراشته اند .

انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدا و درگذشتگان عرصه رسانه ، هفته خبرنگار را تبریک عرض نموده ،مجاهدت ها و تلاش های ایثارگرانه آنان را ارج می نهد. از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شان را در روایت عشق، آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی آرزومند است و امیدوار است همچون گذشته در راستای فرهنگ‌سازی در همراهی با مدافعان سلامت و عمل به نکات بهداشتی توسط مردم به خوبی عمل کند.