به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان، سعید ناجی در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان، افزود: ما اگر داعیه دفاع از دولت را داریم نه به واسطه ی  اینکه افرادی آمده اند ما را قبول دارند یا اینکه ما آنها را قبول داریم ، بلکه از لحاظ  موضوعاتی که دولت مطرح، وعده های که داده و برای محقق شدن آرمانهای که منطبق با آرمان های مردم است.

وی اضافه کرد: دولت تلاش کرده که از آنها آرمان ها دفاع کند و حتی منافع خود را که در عالم سیاست به نحوی تعریف می شود که باید برای بقا به آنها متکی باشد به نفع مردم از آنها عبور و عدول کرده است و بسیاری از ضعف های که ایجاد شد به نوع نگاه صادقانه دولت با مردم و در عین حال به حفظ امنیت ملی برمیگردد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان  بیان کرد: رسانه های معتبر که در سطح نخبگی و نخبگان قابل تعریف هستند باید توانایی تمیز این مسائل از یک دیگر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه قدردان زحمات رسانه های حامی دولت هستیم، افزود: رسانه های که کمک به دولت میکنند که بتوانند دولت را در جایگاه واقعی خود تبیین کنند و نشان دهند، فعالیت های آنها در این عرصه قابل تقدیر است و از آنها کمال تشکر را داریم.

ناجی تصریح کرد: همچنین از رسانه های که نقد منصفانه میکنند و با نیت خیر دنبال تامین منفعت مردم هستند.  از همه آنهایی که فضای رسانه ، مباحثه و گفت و شنود را تقویت و پررنگ میکنند، تشکر میکنیم .

وی خاطر نشان کرد: بخشی از رسانه ها نیز ممکن است از لحاظ منافع سیاسی و با در نظر گرفتن گرایش خاص خود با قصد عقب راند ن و  تضعیف کردن دولت مطالبی عنوان کنند که در همه نگاه های متعادل و  معقول مورد مذمت قرار میگیرد و قابل پسند نیست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: امیدواریم که همه در کنار یکدیگر تلاش کنیم  با هدف قرار دادن حفظ منافع کشور و مصالح مردم اقدامات موثری در این راستا انجام دهیم.

وی تاکید کرد: دولت نیز اعلام کرده از تمام انتقادات و نقدهای سازنده استقبال میکند، و این امر در استان نیز وجود دارد و دوست داریم رسانه ها با تیز بینی، دقت نظر و رعایت چارچوب های فعالیت حرفه ای خود به موضوعات مختلف پرداخته و زوایای پنهان و دیده نشده توسط مردم را آشکار سازند تا هم جامعه به سمت سلامت برود و دستگاه ها در مسیر درستی قرار گیرند و فرصت ها  پیش آمده بهره لازم را ببرند برای اینکه استان هرمزگان در مسیر پیشرفت خود با سرعت بیشتری حرکت کند.

عبدالعلی پور اشرف نایب رئیس انجمن صنفی نیز در این نشست در خصوص لزوم توجه و حمایت دولت از رسانه ها مطالبی را بیان کرد و گفت : در شرایطی  هستیمکه شیوع ویروس کرونا و تحریمهای ظالمانه اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است و رسانه ها نیز متاثر از این شرایط هستند . می طلبد که فعالان رسانه را در این شرایط خاص حمایت کرد به گونه ای که بتوانند از این شرایط عبور کنند .

حسین روحی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران با اشاره به روند فعالیت این تشکل گفت: انجمن صنفی روزنامه نگاران با همراهی برخی نهادها در حمایت از اعضا کوتاهی نکرده است. این تشکل برآیند جمع بزرگان رسانه است که با همکاری اعضا و بدور از حواشی در راستای تحقق اهداف که همانا حفظ کرامت اهالی رسانه و ارتقای توانمندی شغلی آنان است گام بر میدارد .

غلامعباس شمس الدینی عضو هیئت مدیره در این نشست گزارشی از مشکلات حوزه رسانه و نگرانی  های موجود در حوزه تشکل ها را بر شمرد و گفت: به برخی اقدامات غیر قانونی ، تمامیت خواهی و ابهامات در حوزه تشکل های رسانه ای معترضیم و باید روند کار تشکل ها شفاف باشد .

وی خواستار برگزاری نشست تخصصی به منظور پاسخگویی به ابهامات اهالی رسانه در خصوص فعالیت تشکل ها شد و افزود: بعضی تصور نکنند که با حمایت چشم بسته تخلفات فلان تشکل از اذهان اهالی رسانه پاک خواهد شد بلکه برای زدودن ذهنیت ها چاره ای جز شفاف سازی نیست.