حجت الاسلام ذاکری تعداد فرهنگسرای روستایی هرمزگان را ۶۴ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: درحال تعامل و پیگیری با شهرداری های هرمزگان هستیم که فرهنگسراهای روستایی به نهاد کتابخانه های این استان واگذار شود.
وی سیاست های جدید فعالیت های کتابخانه ای این استان را شامل سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برشمرد و افزود: در بخش کوتاه مدت و میان مدت فعالیت های فصلی کتابخانه ای دنبال می شود اما شعار بلند مدت رویکرد این نهاد این است که هر محله و روستا یک کتابخانه داشته باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در خصوص سرانه مطالعه کتاب نیز بیان داشت: درحال حاضر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر یک کتابخانه در این استان وجود دارد و باید این آمار به ۲۰هزار نفر برسد.
حجت الاسلام ذاکری هم چنین اولویت نخست نهاد کتابخانه های استان هرمزگان را تکمیل کتابخانه مرکزی شهربندرعباس عنوان کرد و ابزار داشت: این طرح هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم تا یکسال آینده این طرح فرهنگی مهم ساخته شود.
وی ادامه داد: در سالجاری برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس ۶۰ میلیارد ریال اعتبار یه این طرح اختصاص یافت.
این مسوول در ادامه سخنان خود گفت: ۱۶ کتابخانه خیری نیز در هفته دولت افتتاح می شود که از این تعداد ۱۴ کتابخانه در منطقه غرب هرمزگان و یک کتابخانه در منطقه طاشکوییه حاجی آباد ساخته شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان تعداد کتابخانه های شهرستان بندرعباس را ۱۱ کتابخانه اعلام کرد که از این تعداد فقط ۵ کتابخانه در شهر بندرعباس واقع شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان بندرعباس با ۱۱ باب کتابخانه عمومی بیش ترین تعداد کتابخانه را در سطح استان هرمزگان دارد و در شهرستان های ابوموسی، سیریک و بندر خمیر تنها یک باب کتابخانه عمومی وجود دارد.
در استان هرمزگان، ۶۴ کتابخانه عمومی وجود دارد که ۴۹ باب آن نهادی و ۱۵ باب آن مشارکتی است و ۴۵ باب آن در شهر و ۱۹ باب نیز در سطح روستا قرار دارد.

  • نویسنده : شادمهر
  • منبع خبر : ایرنا