به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،احمد محمودی فرماندار رودان درنشست با اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران استان با اعلام این مطلب گفت : اصحاب رسانه هدفش تقویت نظام جمهوری اسلامی است و حق آنهاست که به موقع اطلاعات را دریافت و منتشر کنند قطعا مردم به رسانه ها اعتماد دارند و باید مدیران ارتباط خوبی با رسانه ها داشته باشند . البته قبول داریم که در مواجهه با رسانه ها باید بهتر از این عمل می شد که من از این بابت عذر خواهی می کنم . قطعا این نشست می تواند آغازی بر تحکیم روابط رسانه ها با مدیران شهرستان باشد .

فرماندار رودان در ادامه با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید افزود :عملکرد دولت تدبیر و امید در برخی حوزه ها با همه دولتهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی برابری می کند . از جمله مواردی که می توان به آن استناد کرد در حوزه مسکن و رفاه اقشار کم در آمد بوده است . در حوزه های دیگر نیز عملکرد دولت قابل دفاع است .

محمودی در خصوص انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هم گفت : در این تشکل صنفی افراد توانمند و کاربلدی حضور دارند که می توانند در رشد و ارتقای رسانه های استان نقش آفرین باشند

فرماندار رودان در پایان به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به شهر ستان رودان اشاره کرد و گفت : بزودی شاهد حضور ریاست جمهوری و دولت در استان هرمزگان خواهیم بود و مطمئنا این سفر برای استان و شهرستان رودان آثار و برکات زیادی خواهد داشت . و امیدوارم مردم عزیز با استقبال از دولتمردان از این دولت مظلوم حمایت کنند . دولتی که با همه وجود برای حل مشکلات تلاش کرده و می کند .

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اولویت های شهرستان جهت طرح در دولت مشخص شده است ،اظهار داشت : کار گروهی در فرمانداری تشکیل شده که دقت مسایل و مشکلات پیش رو را رصد کرده و در نهایت به جمعبندی لازم رسیده اند .که مهمترین آنها حوزه اشتغال جوانان ، تقویت بخش کشاورزی و رونق صادرات ، توسعه روستایی و مواردی از این دست می باشد که انشاالله دراین سفر به نماینده دولت که به شهرستان سفر خواهند کرد تقدیم می شود .

هدف ما پویایی رسانه های استان است

در ادامه فاطمه رکن الدینی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان در نشست با فرماندار رودان با قدردانی از مهمان نوازی فرماندار و شورای بخش مرکزی رودان گفت : از تابستان سال گذشته مقدمات تشکیل انجمن با همفکری و هم اندیشی فعالان رسانه ای استان فراهم شد .بی تردید با تشکل این نهاد صنفی امید در دل رسانه های استان در دولت تدبیر و امید زنده شده است .چرا که هدف ما پویایی رسانه ها در این استان می باشد .

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با قدردانی از استاندار هرمزگان به واسطه برگزاری جلسه با هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان و صدور دستور اکید جهت حل مشکل رسانه ها افزود : در این نشست حمایت استاندار از رسانه ها مورد تاکید قرار گرفت و دستوراتی به معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاوررسانه ای جهت بررسی دقیق موارد و مشکلات حوزه رسانه صادر شد که باید از حسن توجه استاندار و معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی قدردانی نمود .

رکن الدینی با اشاره به ضرورت ارتباط مدیران و رسانه ها گفت : از مدیران دستگاههای اجرایی درخواست می کنیم در کنار رسانه ها باشند .اگر دغدغه توسعه را داریم و می خواهیم جامعه ما پیشرفت کند چاره ای جز توجه به رسانه ها و تعامل با آنان نیست . چرا که رسانه پل ارتباطی مردم و مسئولین و در حقیقت صدای آحاد مردم هستند .

وی خبرنگاران شهرستانی را بازوان مدیران دولتی در مناطق خواند و افزود : انجمن صنفی به این اعتقاد دارند که نقش اصلی را در توسعه ، خبرنگاران شهرستانها دارند که با تحلیلی منطقی و درست موانع و مشکلات را انعکاس می دهند . بهمین منظور مجدانه تلاش می کنیم در راستای تقویت خبرنگاران در شهرستانها گام برداریم . و هدف از سفرهای اعضا به شهرستانها بهمین منظور است .

اهدای کتاب نویسنده فقید رودانی به فرماندار رودان

در نشست اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران استان با فرماندار رودان کتاب آیین شهریاری در گاهان زرتشت نوشته نویسنده فقید رودانی ، دکتر محمد رضا محمودی زاده دهبارزی به وی اهدا شد . غلامعباس شمس الدینی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان در این نشست گفت : رودان ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در بخش نیروی انسانی توانمند ، منابع طبیعی بکر، آب و خاک حاصلخیز ، معادن صنایع دستی و سنتی دارد که باید زمینه شکوفایی آنها فراهم گردد . که البته توجه دولت به مناطق محروم قطعا در بهبود شرایط اثر گذار خواهد بود . عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با اشاره به نیروی انسانی کار آمد در شهرستان افزود : در حلقه مشاوران فرماندار نیروهای توانمند و کار آمد هستند که می توانند در تحول شهرستان رودان نقش آفرین باشند .علاوه بر اینها مدیران رودانی در استان و حتی کشور زبانزد هستند .لذا ما به آینده امیدواریم .شمس الدینی با اشاره به شخصیت دکتر محمودی زاده دهبارزی نویسنده کتاب آیین شهریاری در گاهان زرتشت ، اظهار داشت : بدون اغراق دکتر محمودی زاده دهبارزی از نخبگان حوزه علوم انسانی در استان وکشور بود . همین علاقه مندی موجب گردید کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در علوم سیاسی و اندیشه سیاسی به اتمام رساند و پایان نامه ارشد را در حوزه ایران باستان با رتبه ممتاز از دانشگاه مفید طی کند . و به عنوان دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی پذیرفته شود ، اما متاسفانه بهار زندگی پربارش در سال ۱۳۹۲به خزانی تاسف بار مبدل گردید و در حادثه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد . وکتاب اهدایی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان به فرماندار دردانشگاه مفید قم برای دانشجویان ارشد علوم سیاسی تدریس می شود .

وی در پایان از همه کسانی که در برگزاری نشست انجمن صنفی روزنامه نگاران با فرماندار نقش آفرین بودند ، تشکر و قدردانی کرد .

  • منبع خبر : خبرگزاری برنا