به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان،حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در دیدار اعضای هیات مدیره و هیات موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان با اشاره به جایگاه نقش رسانه ها، اظهار کرد: فضای کار رسانه، همان منبر است و امروز شما فعالان رسانه منبری بلند  را در اختیار دارد.وی با بیان اینکه رسالت ما مکمل یکدیگر است، افزود: اگر رسانه در کنارم باشد صدایم بیشتر در جامعه پژواک پیدا می کند زیرا قطعا فریاد ما بدون رسانه اثربخشی لازم را نخواهد داشت و از این رو توقع می رود که صدای ما را برای آگاهی بخشی به جامعه توسعه دهید .نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را یکی از محورهای مهم فعالیت خود برشمرد و خاطرنشان کرد: مبارزه با فقر و فساد و تبعیض از تاکیدات مقام معظم رهبری و خواست بحق مردم و مسئولین است .

وی با اذعان به اینکه امروز ضریب تحمل مردم در رابطه با فقر، فساد و تبعیض پایین آمده است، عنوان کرد: مردم ما در بسیاری از موارد که حتی متحمل فشارهای زیادی هم شدند مقاومت کردند و خم به ابرو نیاوردند اما تبعیض و فساد را بر نمی تابند.حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده خواستار همراهی رسانه ها در  این زمینه ها  شد و بیان داشت: روشنگری و واکاوی در رابطه با آسیب های اجتماعی را شروع کرده ام که نیاز به کار عملیاتی دارد.

وی با ذکر این نکته که براساس برنامه ریزی صورت گرفته طی یک سال به حوزه آسیب های اجتماعی خواهم پرداخت، گفت: در نخستین خطبه به موضوع شایعه به عنوان یکی از آسیب ها ورود کردم و در آینده نیز به معضلاتی همچون طلاق، اعتیاد، بیکاری و … می پردازم.امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: روحانیت با بهره گیری از تربیون مساجد و ارباب جراید و خبرنگاران نیز در رسانه ها می توانند موجبات فراگیری هرچه بیشتر این مطالبه گری باشند.وی از هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران خواست تا مطالبات صنفی خود و همچنین مطالبات محتوایی را در قالب طرحی ارائه دهند تا در صحن شورای فرهنگ عمومی استان مصوب و تبدیل به قانون و ابلاغ شود زیرا در این صورت بهتر می توان قانون را مطالبه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین  دکتر عبادی زاده در ادامه با اشاره به مطالب مطروحه توسط دیدار کنندگان خاطر نشان کرد :شما مطالبات صنفی و محتوایی خود را در قالب یک کار پژوهشی آماده کنید و من به جدید پیگیر تحقق مطالبات صنفی شما خواهم بود .

علیرضا خورشید زاده عضو هیئت موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان در این دیدار با تبریک انتصاب نماینده ولی فقیه در استان گفت : جامعه رسانه ای استان تمام توان خود را برای تحقق عدالت ، شفافیت واجرای قانون بکار خواهد گرفت و از این منظر نیازمند حمایت جنابعالی و مدیران دولت است .

وی با اشاره به ویژگی مردم هرمزگان افزود : هرمزگان مردمانی نجیب ، پاکدل وخداجو دارد که در همه صحنه های انقلاب مشارکتی چشمگیر داشته اند .البته این مردم فشارهای متعددی را از تحریم ظالمانه دشمن تا جنگ و شرایط سخت اقتصادی تحمل کردند اما نابرابری ها و رانت را هرگز نمی توانند تحمل کنند .

حسین روحی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هم با اشاره به فرارسیدن هفته خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی گفت : طبعا آزادگی ، صراحت و صداقت شاخصه هایی است که اصحاب رسانه از شهید صارمی آموخته اند و آنرا سرلوحه عمل خویش قرار داده و می دهند .

عبدالعلی پور اشرف نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان در این دیدار گزارشی از  نحوه فعالیت انجمن را ارائه کرد و گفت: انجمن صنفی از سال ۱۳۹۶ با مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسماً فعالیت خود را آغاز کرده و یکصد عضو از ۷۰ رسانه مکتوب برخط و پایگاه‌های خبری را تحت پوشش دارد .

نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان افزود : خود را مکلف می دانیم در راستای سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری صدای حقیقی مردم و پیگیر مطالبات بحق آنان باشیم . وی خواستار حمایت نماینده ولی فقیه در استان از اصحاب رسانه استان شد .

در این دیدار تندیس  انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان به نماینده ولی فقیه در استان تقدیم شد و بر همراهی و همکاری انجمن صنفی با ایشان تاکید گردید .